اخبار نمایندگی خودرو آوادا

سرویس حمل اسناد چیست؟

نحوه ارسال مدارک به خارج از کشور  و مدارک یکی از سرویس‌های بسیار حساس در دنیا است که توسط شرکت‌های خاصی ارائه می‌شود. این نوع از حمل و نقل بسیار حساس است و تحت امنیت بالایی انجام می‌گردد. سرویس حمل اسناد یکی از زیر شاخه‌های حمل و نقل هوایی و پست سریع بین‌المللی است. براساس این روش مدارک شما تحت شرایطی تضمین شده و حفاظت شده با رعایت تمامی قوانین در کوتاه ترین زمان به مقصد ارسال می‌شود. یکی از بزرگترین مزیت‌های سرویس حمل اسناد به شکل هوایی، سرعت انتقال سریع این اسناد است.

شاید در دنیای دیجیتال بتوان اکثر اسناد و مدارک را از طریق ایمیل ارسال کرد اما بعضی از اوقات به دلایل قانونی به نسخه اصلی و فیزیکی اسناد و مدارک شناسایی نیاز است. در همین جاست که بحث ارسال مدارک به خارج از کشور به میان می‌آید.

به صورت کلی به بارهای زیر یک کیلوگرم بارهای مدارکی گفته می‌شود که شامل هر نوع سند کاغذی، پاسپورت، کارت شناسایی و سایر موارد از این دست می‌شود . آیا تا به حال پیش آمده بخواهید محموله‌ای را به خارج از کشور بفرستید یا بسته‌ای را به آن سوی مرزها ارسال کنید؟ اگر چنین تجربه‌ای داشته باشید می‌دانید در این شرایط افراد به دنبال راه حلی هستند که بسته‌هایشان در سریعترین زمان ممکن و با ایمن‌ترین شکل ممکن به مقصد ارسال شود.

شرایط ارسال مدارک

در هر بسته‌ی پستی فقط دو مدرک شناسایی مثل پاسپورت را می‌توان ارسال کرد. ارسال مدارک با شرکت‌های پستی فقط در روزهای خاصی مانند چهارشنبه‌ها و یکشنبه‌ها انجام می‌شود. اگر شما روز دوشنبه مدارکتان را به پست تحویل دهید، فرایند ارسال مدارک شما به مقصد از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

مدت زمان تحویل اسناد و مدارک به کشورهای اطراف ایران مثل دبی و کویت کمتر است و معمولاً تا ۷۲ ساعت مدارک مورد نظر شما به کشور مقصد ارسال می‌شود. این زمان برای کشورهای اروپایی بین ۷ تا ۱۰ روز کاری بسته به شرکت پستی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. مدت زمان ارسال اسناد و مدارک به کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا نیز مشابه کشورهای اروپایی و حداکثر بین ۷ تا ۱۰ روز است.

اغلب افراد اعتقاد دارند که برای ارسال سریع‌تر مدارک از طریق کارگو یا خط هوایی نامه‌های خود را پست کنند. این امر عملاً نشدنی است چرا که روش کارگو تنها برای ارسال بارهای سنگین به کار برده می‌شود و خطوط هوایی امور پستی را انجام نمی‌دهند. پس بهترین گزینه در این شرایط استفاده از پست اکسپرس است

شیوه حمل مدارک

شیوه حمل اسناد و مدارک به صورت درب به در است یعنی شرکت پست بسته شما را درب منزلتان تحویل می‌گیرد و به شما یک رسید به همراه ترک نامبر تحویل می‌دهد تا هر لحظه خواستید بتوانید بارتان را چک کنید و ببینید که در چه شرایطی و در کجا قرار دارد و در نهایت بسته فوق را به آدرس مقصد تحویل می‌دهد.

نحوه ارسال مدارک به خارج از کشور

هزینه ارسال مدارک به خارج از کشور

هزینه ارسال اسناد و مدارک به خارج از کشور بسته به کشور و شهر مقصد متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان قیمت کلی و ثابتی برای ارسال مدارک به خارج از کشور اعلام کرد. بهتر است قبل از اقدام به ارسال مدارک با شماره تلفن کارشناسان ما در آران اکسپرس  تماس بگیرید تا از میزان قیمت حمل اسناد و مدارک خود آگاهی پیدا کنید.

ارسال مدارک تحصیلی به خارج از کشور

هر ساله تعداد زیادی از افراد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. در طی این فرایند افراد با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که در آنها نیاز است حتماً مدارک تحصیلی‌شان را به صورت فیزیکی به کشور مقصد ارسال کنند. ارسال مدارک تحصیلی به خارج از کشور کار سخت و پیچیده‌ای نیست چرا که شرکت‌ آران اکسپرس می‌توانند به راحتی مدارک شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سراسر دنیا منتقل کنند.

نحوه ارسال مدارک به دانشگاه‌های خارجی

شما باید مدارک خود را در یک پاکت قرار داده و آن را به نماینده پست جلوی درب منزلتان تحویل دهید. اگر قصد داشتید تحت دو بسته داکیومنت جداگانه ارسال شوند می‌توانید هر داکیومنت را جداگانه بسته‌بندی کنید و هر دو بسته را به مامور تحویل دهید تا آن را داخل یک پاکت پستی ارسال نمایند. در صورتی که مدارک را به دو دانشگاه در یک کشور می‌فرستید باید هزینه هر بسته را جداگانه پرداخت کنید. برای اطمینان خاطر هنگام تماس با شرکت پستی آدرس دقیق مقصد را اعلام کنید .

شرایط ارسال مدارک به خارج از کشور

طبق قانون پست بین‌الملل، هر مرسوله پستی که کمتر از دو کیلوگرم وزن داشته باشد، از نوع بارهای مدارکی شناخته می‌شود که می‌تواند شامل اسناد کاغذی و مدارک شناسایی باشد.

زمان ارسال مدارک به کشورهای دیگر

طبیعتاً زمان ارسال به کشورهای مختلف، متفاوت خواهد بود؛ ولی شرکت ما در سریع‌ترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام می‌دهد که تنها به دلیل همکاری با شرکت‌های پست بین‌المللی است. به‌صورت عادی ارسال مرسوله اسنادی به کشور امارات بین ۳ تا ۵ روز کاری زمان می‌برد. این سرعت ارسال را هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد. در مورد بقیه کشورها هم ارسال اسناد و مدارک بین ۷ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد.

درج دیدگاه