اخبار نمایندگی خودرو آوادا

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور – بسیاری از تجار و بازرگانان برای پیشبرد کسب و کار خود علاوه بر بازار داخلی کشور به تعاملات بین المللی و بازارهای جهانی روی می‌آورند. گسترس تعاملات اقتصادی بین المللی تنها محدود به یک حوزه تجاری بخصوص نیست و از خرید و فروش مواد غذایی گرفته تا انواع وسایل الکترونیک و سایر محصولات ریز و درشت را شامل می‌شود. بنابراین لازم است صاحبان کالا برای ترغیب خریداران در سایر کشورها نمونه کالای خود را ارسال کرده و به این ترتیب با ارائه بهترین کیفیت محصول، آن‌ها را ترغیب به خریداری کنند. ما در این مقاله بهترین شیوه ارسال نمونه کالا و سمپل به خارج از کشور را به شما معرفی خواهیم کرد و درباره شرایط و مراحل این کار اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار خواهیم داد.

سمپل یا نمونه کالا چیست؟

سمپل کالا مقدار کمی از محصول است که به صورت رایگان از طرف فروشنده در اختیار مشتریان (شرکت‌ها یا اشخاص) قرار می‌گیرد. نمونه‌های محصول را می‌توان شخصاً در فروشگاه‌ها یا رویدادها به مشتریان تحویل داد و یا برای آن‌ها پست کرد. محدودیت وزن نمونه محصول برای ارسال به سایر کشوها، به قوانین گمرکی کشوری که نمونه به آن ارسال می‌شود، بستگی دارد.

دلیل ارسال نمونه کالا به کشوری دیگر

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید سمپل محصول را به خارج از کشور ارسال کنید یا آن را از کشوری دیگر دریافت کنید، مانند:

تبلیغ محصولات خود به مشتریان و توزیع‌کنندگان در کشورهای دیگر (صادرات کالا)
سنجیدن کیفیت کالا و تصمیم‌گیری در مورد خرید عمده (واردات کالا)
دریافت بازخورد از مشتریان در مورد محصول و جذب مشتری
تست محصولات در بازارهای مختلف

پس از ارسال سمپل به کشور مقصد و توافق برای گسترش روابط اقتصادی می‌توانید با استفاده از روش کارگو محصولات تجاری خود را در حجم بیشتری ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز برای ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

برای ارسال نمونه محصول به خارج از کشور باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • کارت بازرگانی
  • فاکتور تجاری
  • گواهی مبدأ
  • مجوز صادرات
  • پروانه بهره‌برداری

توجه داشته باشید که با توجه به نوع کالا، ممکن است نیاز باشد مدارک بیشتری را نیز ارائه دهید. به عنوان مثال اگر نمونه کالای ارسالی شما مواد شیمیایی پودری و مایع باشد، لازم است که MSDS نیز داشته باشید که درباره ویژگی‌های محصول و شرایط حمل و نقل آن توضیح داده است.

چه کالاهایی را نمی‌توان به عنوان سمپل ارسال کرد؟

انواع خاصی از محصولات وجود دارد که به دلیل قوانین ایمنی یا محدودیت‌های گمرکی نمی‌توان آن‌ها را به عنوان نمونه ارسال کرد، مانند:

کالاهای خطرناک: مانند مایعات قابل اشتعال، مواد منفجره و سموم.
کالاهای ممنوعه: هر کشوری فهرستی از اقلام ممنوعه خود دارد که بسته به ماهیت محصول و خطرات احتمالی آن، ممکن است متفاوت باشد.

به همین دلیل، بررسی مقررات گمرکی کشور مقصد قبل از ارسال هرگونه نمونه محصولی بسیار اهمیت دارد.

هزینه ارسال نمونه کالای تجاری به خارج از کشور

هزینه ارسال نمونه محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع کالا
  • وزن و ابعاد کالا
  • کشور مقصد و مسافت
  • روش حمل و نقل

چه محصولاتی را می‌توان به عنوان نمونه کالا ارسال کرد؟

طیف گسترده‌ای از محصولات را می‌توان به عنوان نمونه ارسال کرد، اما برخی از دستورالعمل‌های کلی وجود دارد که باید رعایت شود:

کالاهای فاسد نشدنی: محصولاتی که ماندگاری بالایی دارند و در معرض فساد نیستند برای حمل به عنوان نمونه کالا مناسب هستند. (شرایط ارسال کالاهای فاسد شدنی به خارج)

مقادیر کم: نمونه‌ها معمولاً باید به اندازه‌ای کوچک باشند که غیرتجاری در نظر گرفته شوند و برای فروش مجدد نباشند.
نمونه‌هایی با برچسب واضح و توضیحات دقیق: برای جلوگیری از سردرگمی در گمرک، بهتر است نمونه‌ها به عنوان «نمونه» یا «غیرقابل فروش» علامت‌گذاری شوند.

ارسال نمونه بار یا سمپل برای چه کالاهایی ضرورت ندارد؟

برای محصولاتی که دارای مشخصات فنی دقیق و استاندارد هستند، ارسال نمونه ضروری نیست. در چنین مواردی، می‌توان با ارسال عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت و ارائه اطلاعات دقیق محصول و مشخصات فنی آن، ارزیابی لازم برای خرید کالا را انجام داد.

مزایای استفاده از سمپل و واردات و صادرات نمونه کالا

واردات و صادرات نمونه محصول مزایای بی‌شماری دارد. از بعضی مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل و تضمین کیفیت: نمونه محصول، به شرکت‌ها کمک می‌کند کنترل کیفیت را انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که محصولات مورد نظر مشخصات و استانداردهای مورد نیاز را برآورده می‌کند.
تحقیق بازار و ارزیابی مشتری: واردات نمونه از کشورهای دیگر یا صادرات نمونه به مشتریان کمک می‌کند بازرگانان در مورد روند بازار، محصولات رقیب و ترجیحات مشتری اطلاعات بیشتری کسب کنند.
تصمیم‎گیری آگاهانه: داشتن نمونه‌های محصول کمک می‌کند کسب‌ و کارها در مورد انتخاب محصول، ارزیابی کیفیت و پتانسیل بازار بهتر تصمیم بگیرند.
همکاری و نوآوری جهانی: واردات و صادرات نمونه‌ محصول، همکاری با شرکای بین‌المللی، تأمین‌کنندگان و مشتریان بالقوه را تسهیل می‌کند و منجر به تبادل ایده و توسعه محصولات نوآورانه متناسب با بازارهای متنوع می‌شود.

آیا نمونه من به فاکتور تجاری نیاز دارد؟

برای تمام نمونه ها حتی انهایی که ارزش پایینی دارند فاکتور تجاری الزامی است. در این فاکتور بایستی ارزش واقعی محصول، توصیف دقیق آن و دلیل صادرات نوشته شده باشد. به این ترتیب گمرک متوجه می شود که کالا برای استفاده تجاری نیست و صرفا بعنوان نمونه محصول فرستاده می شود.

نحوه اماده سازی نمونه ها برای حمل و نقل چگونه است ؟

برای اینکه یک محصول شرایط ارسال بعنوان نمونه تجاری را داشته باشد باید طوری ارسال شود که قابلیت فروش نداشته باشد. به عنوان مثال، قاعده کلی برای لباس این است که باید یک علامت واضح در قسمت بیرونی لباس تعبیه شود که نشان دهد محصول برای پوشیدن نامناسب است.همچنین نمونه ها باید در مقادیر کم با اندازه و ابعاد محدود ارسال شوند.

رایج ترین تغییراتی که روی نمونه محصول پیاده می شود شامل موارد زیر است:

  • کیسه ها

یک سوراخ، و یک برچسب که روی آن نوشته شده “این یک نمونه است و امکان فروش آن وجود ندارد”

  • لباس ها

ایجاد بریدگی یا پارگی در قسمت بیرونی لباس و نه روی درزها که هنگام پوشیدن لباس قابل مشاهده باشد. و چاپ غیر قابل پاک شدن روی لباس با عبارت “نمونه، نه برای فروش مجدد”.

  • کفش

سوراخ حفر شده در زیره یا که در قسمت بیرونی کفش با جوهر نامحلول، واژه “نمونه، غیرقابل فروش” چاپ شده باشد.

  • کتاب و آرایش

کتاب و لوازم ارایشی باید دارای یک برچسب کاملاً واضح باشند که نشان دهد این کالا یک نمونه است و برای فروش مجدد نیست.

  • مبلمان و وسایل منزل

اینها را می توان با حک کردن یا چاپ کلمات “نمونه، نه برای فروش مجدد” در قسمت خارجی محصول علامت گذاری کرد.

  • غذا و نوشیدنی

نمونه های خوراکی باید در بسته های کوچک با میزان کم قرار بگیرند و خیلی واضح جمله “نمونه، نه برای فروش مجدد” روی آن مشخص شده باشد.

حمل و نقل بین‌المللی سمپل بار

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

خدمات پست هوایی اکسپرس یکی از روش‌های حمل و نقل ایمن و سریع برای ارسال نمونه کالا است. به طور کلی، پست سریع هوایی به دلیل مقرون‌ به‌ صرفه بودن و سرعت، گزینه بسیار مناسبی برای ارسال نمونه محصول به سایر کشوها است.

هزینه آزمایشگاه برای ارسال نمونه به خارج از کشور

ارسال نمونه کالا به خارج از کشور

چنانچه از نظر ارزیاب گمرک ماهیت فیزیکی بار شما بدرستی مشخص نباشد بار به آزمایشگاه فرستاده می شود.برای اینکه این موضوع را درست متوجه شوید اجازه دهید مثال بزنیم.فرض کنید یک پودر سفید را بعنوان گچ به ارزیاب نشان می دهید مشخص است که ارزیاب با دیدن یا لمس آن نمی تواند متوجه شود که آن ماده گچ است یا خیر به همین خاطر مجبور می شود بار را به آزمایشگاه ارسال کند تا ماهیت ان مشخص شود.

بعد ازاینکه بار به آزمایشگاه رفت مراحل آزمایش طی شده و پس از تایید بار، آزمایشگاه یک برگه خطاب به ارزیاب صادر می کند و در آن ماهیت بار را مشخص می کند.چنانچه مشکلی نباشد بار توسط ارزیاب تایید شده و ارسال می گردد.

ارسال مواد غذایی به خارج از کشور

مواد غذایی به شکل شخصی و تجاری به خارج از کشور ارسال می شود.

ما ابتدا شیوه ارسال مواد غذایی شخصی را توضیح می دهیم.اگر شما شرکت نیستید و می خواهید بعنوان یک شخص برای یک فردی در خارج کشور مواد غذایی بفرستید دو راه بیشتر ندارید.

  • به شیوه پستی : این روش برای بارهای زیر 6 کیلو گرم بصرفه است.که بار را درب منزل تحویل می گیریم و به آدرس مقصد ارسال می نماییم.
  • فریت بار: در روش فریت، بار از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد ارسال می شود و برای وزن بالای 6-7 کیلو بصرفه تر است.

توجه داشته باشید هرماده غذایی که به شکل پودر یا مایع هستند حتما باید MSDS داشته باشد تا بتوانیم انرا ارسال کنیم.اما در بارهای مسافری که کنار بار یک تکه مواد غذایی وجود دارد مشکلی پیش نمی آید و نه گمرک مبدا نه مقصد سخت گیری نمی کند.

برای حمل بارهای خوراکی که قرار است بصورت تجاری صادر شود حتما بایستی از سازمان غذا دارو و سازمان های مربوط به آن صنف ماده غذایی مثل شیلات و … مجوزهای لازم گرفته شود.

برای حمل هم نیاز به جواز گمرکی است البته ما کارهای جواز بار را انجام می دهیم و قیمت آنرا هم اعلام می کنیم اما کارهای مجوز گرفتن از سازمان های مربوطه به عهده خود شماست.

نحوه ترخیص نمونه کالا در مقصد

برای ترخیص نمونه کالا در مقصد معمولاً باید اسناد گمرکی و مدارک مربوط به محصول ارائه شود. فرآیند ترخیص کالا ممکن است بسته به کشور متفاوت باشد، اما به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

ارائه اسناد دقیق محصول: شامل فاکتور تجاری و فرم اظهارنامه گمرکی می‌شود.
پرداخت حقوق و عوارض گمرکی: ارزش نمونه‌های ارسالی تعیین‌کننده عوارض و مالیات گمرکی است.

پس از تکمیل فرآیند ترخیص کالا از گمرک، نماینده می‌تواند نمونه را تحویل بگیرد.

درج دیدگاه