اخبار نمایندگی خودرو آوادا

چگونه زعفران صادر کنیم؟ قوانین ارسال زعفران به خارج از کشور چیست؟ قوانین صادرات زعفران چیست؟ سوالی که هر ایرانی حداقل یکبار در زندگی خود می‌پرسد. اگر شما هم کشاورز هستید یا یکی از تامین کنندگان زعفران هستید، حتما به فکر ارسال زعفران با پست و صادرات زعفران یا ارسال زعفران به خارج از کشور افتاده اید. در این مقاله چگونگی ارسال زعفران به خارج کشور را باهم مرور می کنیم. یا اینکه اگر به دنبال خرید زعفران و سپس به دنبال صادرات زعفران هستید، این مقاله برای شماست

چه مجوز برای صادرات زعفران نیاز است ؟

آیا می دانید صادرات انواع زعفران ایرانی مستلزم اخذ مجوز از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است؟ همچنین گواهی بهداشت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گواهی قرنطینه دامی و نبات هم حسب مورد درخواست خریداران زعفران، لازم می باشد.

قوانین صادرات زعفران چیست؟ 

قوانین صادرات زعفران چیست؟ برای صادرات زعفران، باید دارای مجوز صادرات باشید که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ایران صادر می‌شود. بعلاوه، برای ورود به بازار بین‌المللی، باید با مقررات کشور مقصد آشنا شوید و شرایط و محدودیت‌های واردات زعفران را در آن کشور بررسی کنید. همچنین، برای جلب بازارهای جدید، به دنبال روابط تجاری با تجار و توزیع‌کنندگان محلی هستید.

در نهایت، با توجه به ارزش زعفران و قیمت بالای آن، هزینه صادرات زعفران نیز بالاست. بنابراین، برای کاهش هزینه‌های صادرات، باید به بهبود فرآیندهای تولید، بسته‌بندی و حمل و نقل اهمیت بدهید. همچنین، تلاش برای جلب بازارهای جدید و بهبود کیفیت و نوعیت محصولات، می‌تواند به توسعه صادرات زعفران کمک کند

قیمت زعفران صادراتی

صادر کننده برای تعیین هزینه کالاهای صادراتی خود باید به کمیسیون نرخ گذاری مراجعه نماید. در صورتی که به دنبال سود بالاتری هستید زعفران را در بسته بندی زیر ۳۰ گرم صادر نمائید. بیشترین خرید زعفران ایرانی را کشورهای اسپانیا، آمریکا، ایتالیا، سوئد، سوئیس، هند، آرژانتین، انگلستان و آلمان در سال ۲۰۱۱ داشتند. طبق آخرین خبرها در مرداد ماه سال ۹۵، چین واردات زعفران ایرانی را ممنوع نموده است.

چگونگی صادرات زعفران

زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌های دنیاست که صادرات یا فروش آن در بازارهای جهانی یکی از سودآورترین تجارت‌ها به‌ویژه برای ایرانیان است. ایران اولین و برترین صادرکننده زعفران در جهان است. همانطور که می دانید بیشتر زمین های زیر کشت زعفران متعلق به استان خراسان است. خانواده های زیادی در استان خراسان به کاشت زعفران و کسب درآمد از این راه مشغول هستند.

خرید زعفران مرغوب با بسته بندی استاندارد و زیبا

چگونه زعفران صادر کنیم؟

زعفران انواع مختلفی دارد، همه افرادی که می خواهند در زمینه صادرات زعفران فعالیت کنند باید انواع مختلف زعفران و تفاوت آن ها را مطالعه کنند تا در نهایت تصمیم درستی برای صادرات این محصول و بهترین نوع زعفران برای صادرات بگیرند.

مقدار مجاز پست زعفران به خارج از کشور چه قدر است؟

مقدار مجاز پست زعفران به خارج از کشور در این لحظه حدودا ۱۰۰ گرم است. البته این مقدار برای حمل چمدانی است که نیازی به شرایط گفته شده ندارد. البته که داشتن کارت بازرگانی، مقدار مجازپست زعفران به خارج از کشور را تا ۱ کیلوگرم افزایش می‌دهد.

لازم به ذکر است که مقادیر بالا برای ارسال با پست است. در صورتی که زعفران را به صورت Cargo ارسال کنید، محدودیتی در ارسال نیست.

دریافت مجوزها و مدارک لازم جهت صادرات زعفران

یکی از مهمترین مراحل صادرات زعفران تهیه مدارک لازم برای صادرات است. صادرات زعفران نیز مانند سایر کالاها نیازمند یک سری مجوز است. با توجه به اینکه زعفران یک ماده غذایی است، مجوزها و مدارک مورد نیاز برای صادرات آن تا حدودی با سایر کالاها متفاوت است.

شخص صادرکننده باید ابتدا گواهی استاندارد و گواهی سلامت را از مراجع ذیربط دریافت کند. یکی از مهمترین مدارکی که یک صادرکننده باید داشته باشد کارت بازرگانی است. معمولا یک شرکت صادراتی زعفران با ارسال یک نفر به عنوان نماینده صادرات به همراه معرفی نامه این کار را انجام می دهد. در نهایت نماینده شرکت به گمرک می رود و کار صادرات را انجام می دهد.

در این مرحله باید محموله ها را در گمرک ثبت کنید. کلیه مدارک ذکر شده در بالا برای صادرات زعفران مورد نیاز است. محصولات در گمرک ثبت می شوند و فرم های اظهارنامه صادراتی گمرک صادراتی باید تکمیل شود. فرم ویژه صادرات انواع زعفران در گمرک شامل مشخصات کامل محصول می باشد، این فرم باید با دقت تکمیل و به مسئول مربوطه تحویل گردد. پس از انجام کار گمرکی، مرسوله ای که تحویل داده اید با مشخصاتی که در فرم نوشته اید بررسی می شود و صحت آن تایید می شود.

بهترین کشور برای صادرات زعفران کجاست؟

بهترین کشور برای صادرات زعفران کجاست؟ به عنوان یکی از مهمترین بازارهای صادراتی زعفران، می‌توان به اسپانیا اشاره کرد. اسپانیا با توجه به استفاده گسترده از زعفران در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی، بازار بزرگی برای صادرات زعفران ایران است. همچنین، برخی از کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، کویت، و امارات متحده عربی، نیز بازارهای خوبی برای صادرات زعفران هستند. همچنین، چین، هند، فرانسه، و ایتالیا نیز از جمله بازارهایی هستند که قابلیت خوبی برای صادرات زعفران ایران دارند.

  • اسپانیا
  • دبی
  • ترکیه
  • عمان
  • کویت
  • عراق
  • اروپا
  • ارمنستان
  • پاکستان قطر
  • سوئد
  • آلمان
  • بلژیک
  • انگلستان
  • سوئیس

ویژگی های آران اکسپرس در زمینه حمل بار هوایی بین المللی

  • سرویس حمل و نقل و فریت بار آران اکسپرس  با بهترین بسته بندی برای جلو گیری از صدمات احتمالی انجام می شود
  • امکان پیگیری آنلاین وضعیت بار و محموله بعد از ارسال بار به خارج از کشور
  • مشاوره و انجام کلیه تشریفات گمرکی در مبداء و مقصد و اخذ مجوزهای لازم برای حمل بار به خارج از کشور
  • انجام کلیه امور بسته بندی در محل ، تخلیه و بار گیری و سایر خدمات جانبی مورد نیاز مشتری

کلام پایانی

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران در دنیاست و بخش عمده ای از این محصول نیز به سایر کشورها دنیا از جمله اروپا صادر می شود . برای اینکه صادرات زعفران به اروپا با روش قانونی انجام گیرد لازم است با قوانین و مقررات موجود برای این منظور آشنا باشید و تمام مراحل صادرات و واردات زعفران به اروپا را با همکاری شرکت ها حمل و نقل بین المللی مانند شرکت آران اکسپرس انجام دهید .

جهت مشاوره با کارشناسان ما در شرکت آران اکسپرس تماس بگیرید ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم

تلفن :  45687000

ایمیل :  info@aranexpress.com

درج دیدگاه