اخبار نمایندگی خودرو آوادا

هوش مصنوعی در زنجیره ی کاری لجستیک

یک مطالعه جدید تخمین زده شده است که مشاغل حدود ۶۵۰۰ ساعت در سال را وقف انجام کارهایی می کنندکه می توانند توسط اتوماسیون دیجیتال همان کار ها را به صورت کارآمدتر و مؤثرتری انجام دهند؛ از جمله پردازش اسناد، ثبت سفارشات خرید و پاسخ دادن به سوالات مشتریان، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی را در حوزه تدارکات و فعالیت های مرتبط با زنجیره ی کاری خود آغاز کرده اند. در نتیجه ، نیروی کار انسانی آزاد می شوند تا کارهای پیچیده تری را انجام دهند که رایانه ها قادر به انجام آن ها نیستند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی در زنجیره ی کاری لجستیک

 

هوش مصنوعی در زنجیره تأمین کاربردهای بی شماری دارد. حوزه های تأثیر گذاری در زنجیره تأمین و عرصه های لجستیک شامل تدارکات عملیاتی با استفاده از داده های هوشمند و بات های چت و گفت و گو، برنامه ریزی زنجیره تأمین برای پیش بینی تقاضا و عرضه ، مدیریت انبار برای بهینه سازی موجودی، حمل و نقل سریع و دقیق تر برای کاهش زمان تحویل و هزینه حمل و نقل و انتخاب بهینه تامین کننده از طریق استفاده از داده های به روز.

هوش مصنوعی در زنجیره ی کاری لجستیک:

کدام کمپانی ها از هوش مصنوعی در زنجیره ی کاری خود استفاده کرده اند؟

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط شرکت HAVI

هوش مصنوعی این امکان را برای کمپانی HAVI فراهم می کند تا با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی گرا، چندین راه حل را در زمینه های مدیریت زنجیره تأمین و تدارکات ارائه دهد. حالت اول شامل برنامه ریزی ، بهینه سازی ، منابع و مدیریت داده ها است. مورد دوم شامل تدارکات، مدیریت حمل و نقل ، انبارداری و توزیع است.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط شرکت  TTEC

دستیاران مجازی هوشمند TTEC با هدف بهینه سازی تجربه مشتری ربات هایی ارائه می دهد که از همدلی شبیه سازی شده انسانی برخوردار هستند، می توانند از تعاملات گذشته بیاموزند ، از طریق کانال های صوتی و متنی گوش فرا دهند و سوالات و احساسات را درک کنند. و اگر یک ربات نتواند به یک سوال پاسخ دهد ، جهت دریافت پاسخ مشتری را به یک پاسخگوی انسان منتقل می کند.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات Uptake:

این شرکت از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده های تلماتیک (داده های مربوط به حمل و نقل از راه دور)  با هدف پیش بینی شکست به منظور کاهش خرابی انواع وسایل نقلیه و ماشین آلات ، از جمله کامیون ، اتومبیل ، راه آهن ، ماشین کمبابین و هواپیما استفاده می کند.

درج دیدگاه