اخبار نمایندگی خودرو آوادا

نبض آینده حمل و نقل هوایی – حمل محموله در مسافت‌های طولانی دقیقا هدف کوادکوپتر است، که از اسم آن مشخص است و تیم پشت این پروژه باور داشتند این طراحی نوآورانه بازده خوبی برای حمل بسته ها و یا خدمات اورژانسی خواهد داشت. درحالیکه چالش حفظ ثبات و پرش کوادکوپتر مشهور است، تیم کوادکوپتر توضیح میدهند که با طراحی UAV ترجیح بر کارایی و سرعت کوادکوپتر داشتند. استفاده از هواپیماها برای تحویل کالا در سایت آمازون بصورت آنلاین دقیقا همان هدفی را دارد که خدمات تحویل بسته در آینده خواهند داشت. یک شرکت آمریکایی سال پیش شروع به استفاده از این سرویس در کمبریج کرد و همچنین حق انحصاری ثبت انبار هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان را گرفت.

کوادکوپتر چیست ؟

کوادکوپتر یکی از مهم ترین دسته بندی های مهم خانواده مولتی روتور هاست که از چهار بازو ، چهار موتور و چهار ملخ تشکیل شده است . در ساختمان یک کوادکوپتر جایروهایی وجود دارد که به پرواز استیبل و دقیق مدل پروازی بسیار کمک می کند . رادیو کنترل یک قطعه و جزء بسیار مهمی است که می توانید از راه دور نسبت به هدایت و کنترل دستگاه اقدام کنید . رادیوکنترل ها منجر به هدایت پهپاد در محدوده ی برد رادیویی مجاز می شوند . امروزه از کوادکوپتر ها برای مصارف مختلفی استفاده می شود که به ذکر چند نمونه در ذیل بسنده می کنیم :

پهپاد حامل مرسوله ها متعلق به شرکت آمازون

یکی از فناوری هایی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته، پهپاد یا همان هواپیمای بدون سرنشین است. شرکت های بزرگی چون آمازون و گوگل از پهپاد برای تحویل بسته‌های پستی کوچک به شهروندان استفاده می کنند. هم چنین اعلام شده است که اداره پست کشور سوییس قصد دارد در سال جاری از روبات‌های پرنده برای تحویل مرسولات پستی استفاده کند.

استفاده از پهپادهای کوچک کوادکوپتر در آینده افزایش خواهد یافت ، به طوری که حتی حریم هوایی مخصوصی هم برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد. کوادکوپتر (Quadcopter) یا کوادروتور (Quadrotor) یک ربات پرنده است که با کمک گرفتن از چهار موتور با پروانه عمودی به پرواز درمی آید.

اما حتماً برای شما هم جالب است که بدانید علاوه بر انتقال بسته های پستی، کوادکوپترها چه فایده ای می توانند داشته باشند؟

از این فناوری می توان به عنوان یک محافظ امنیتی استفاده کرد. پهپادها هم چنین می توانند مانند یک پاپاراتزی در هوا از افراد مشهور عکس و فیلم ثبت کنند و لحظات مختلف را به صورت Live Video Stream یا پخش ویدیویی زنده به ما ارایه دهند.  اگر شما پهپاد را با تکنولوژی دیگری چون هدست واقعیت مجازی ترکیب کنید، می توانید از آن طریق به داخل یک کوه آتشفشان فعال سفر کنید و یا بر فراز یک رودخانه مواج حرکت کنید.

اولین مشتری‌های دریافت‌کننده خدمات تحویل هوایی

اخیرا شرکت وینگ اویِشن (Wing Aviation) که متعلق است به شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، استفاده از پهپاد به‌عنوان پیک‌ هوایی را آغاز کرده است. مقام‌های فدرال مجوز اجرای این طرح را اوایل سال جاری میلادی صادر کردند.

سرویس تحویل هواپیماهای بدون سرنشین Wing اکنون در ویرجینیا فعالیت خود را آغاز کرده است.این شرکت تابعه تابعه گوگل اکنون پس از دریافت تاییدیه از دولت و همکاری با شرکت های بزرگی مانند FedEx و Walgreens ، تنقلات و محصولات بهداشتی را به ساکنان کریستینسبورگ ، ویرجینیا تحویل می دهد. وینگ می گوید این اولین سرویس تحویل پهپاد تجاری در ایالات متحده است.

این شرکت می گوید امیدوار است این روش پستی را جایگزینی روش حمل کالا به وسیله ماشین یا کامیون انجام می شود، کند. تا تعداد وسایل نقلیه موجود در جاده کاهش یابد. همچنین خود را به عنوان یک سرویس تحویل برای افرادی که گزینه های حمل و نقل محدود دارند، معرفی کند. سخنگوی وینگ گفت: وینگ قول تحویل سفارشات در مدت چند دقیقه به مشتریانی که در مناطق “تعیین شده تحویل” کریستینسبورگ زندگی می کنند، انجام شود.

با اولین تحویل هوایی سفارش‌‌های آنلاین در شهر کریستینزبورگ، شرکت وینگ موفق شد در استفاده از این فناوری پیشرفته از رقیب اصلی‌اش، سرویس پرایم ایرِ شرکت آمازون، پیشی بگیرد. به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت آمازون نخستین بار در سال ۲۰۱۳، از این مدل پهپادها رونمایی کرد.

یکی از اولین مشتری‌های دریافت‌کننده خدمات تحویل هوایی سوزی سنسمایر ۸۱ است و می‌گوید بعید می‌دانست عمرش کفاف بدهد شاهد استفاده از این فناوری باشد. این شهروند آمریکایی که کاپشن جلیقه‌ای بنفش را آنلاین خریده بود و در باغچه مقابل خانه‌اش دریافت کرد، تجربه استفاده از این فناوری را «هیجان‌انگیز» توصیف کرد.

نبض آینده حمل و نقل هوایی

مزایایی استفاده از پهپاد برای پیک هوایی چیست؟

  • پهپاد ها سرعت بسیار بالایی برای حمل نقل دارند.
  • مثل پیک موتوری یا خودرو مشکل ترافیک و .. ندارند
  • استفاده از پهپاد در حمل نقل درون شهری می تواند به کاهش ترافیک، آلودگی و حفظ محیط زیست کمک کند.

مهمترین خدمات پهپاد در صنعت حمل نقل؟

  • ارسال سریع سفارشات اینترنتی
  • ارسال سریع دارو به بیماران خاص
  • جابجایی سریع مدارک و ارسال های پستی ادارات
  • انتقال سریع کالا ها به پست و از پست به مشتریان

چه موانعی بر سر راه استفاده از پهپاد به عنوان پیک هوایی وجود دارد؟

یکی از مهمترین مشکلات و موانع استفاده از پهپاد به عنوان پیک هوایی مخالفت دولت ها و برخی سازمان در کشورهای مختلف جهان هست.
مسئله دیگر دوربین دار بودن این کوادکوپترهاست که امنیت حریم خصوصی را نقض می کند.
البته آمریکا فعلا در این زمینه پیش قدم شده تا با دادن مجوزهای لازم زمینه استفاده از این تکنولوژی در صنعت حمل نقل فراهم گردد.

درج دیدگاه