اخبار نمایندگی خودرو آوادا

حمل حیوانات با هواپیما از اواخر دهه ۱۹۳۰ آغاز شد. در دنیای مدرن امروز، حمل هوایی برای انتقال حیوانات، به خصوص در مسیرهای طولانی، یکی از امن‌ترین و مناسب‌ترین روش‌هاست. البته این امر چالش‌های زیادی مانند: به کارگیری تجهیزات خاص را به همراه دارد تا امنیت و آسایش حیوانات در طول سفر بیمه باشد.

در اکثر نقاط دنیا حیوانات خانگی یکی از اعضای خانواده به شمار می‌آیند. به دلیل وابستگی که بین اعضای خانواده و این حیوانات وجود دارد، غالباً صاحبان آن‌ها هنگام تغییر محل زندگی یا سفر، آن‌ها را هم با کمک شرکت حمل و نقل حیوانات همراه خود می‌برند. چندین روش برای پست حیوانات زنده اهلی و وحشی وجود دارد. در سفرهای طولانی و جابجایی‌های بین‌المللی از حمل هوایی برای این موجودات استفاده می‌شود.
هر شرکت هواپیمایی برای حمل حیوانات قوانین خودش را دارد. بهتر است چند ماه پیش از سفر، مقررات شرکت‌های مختلف را بررسی کرده و شرایط دقیق حمل را از آن‌ها پرسیده شود. به این ترتیب، زمان کافی برای آماده کردن این حیوانات برای سفر هوایی توسط شرکت حمل و نقل حیوانات به دست خواهد آمد.

خوب است بدانید !

“ برخی از نژادهای حیوانات بنا به قوانین عرفی و شرعی هر کشور، توسط تمامی ایرلاین‌ها مورد تایید و پذیرش نیستند. بهتر است چند ماه قبل از جابجایی، تمامی اطلاعات و قوانین مربوط به نوع و نژاد حیوان خود را از ایرلاین مربوطه درخواست کنید تا زمان کافی برای تصمیم گیری و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشید.‶

قوانین و مقررات جهت حمل حیوانات

قوانین یاتا یک استاندارد جهانی برای حمل و نقل حیوانات زنده توسط ایرلاین های بازرگانی است. تفاوتی نمی‌کند که حیوان، یک حیوان خانگی باشد یا برای مقاصد کشاورزی یا جانورشناسی و …. هدف یاتا اطمینان از ایمنی و آسایش حیواناتی است که از طریق هوایی حمل می‌شوند. شصت و چهارمین نسخه این قوانین در اول ژانویه ۲۰۲۰ منتشر گردید.

یاتا برد مواد فاسدشدنی و حیوانات زنده را یکی کرد. در این راستا داده‌های کلیدی در مورد آسایش حیوانات، شناسایی و رفتار حیوانات بر اساس دانش و علم روز را در اختیار صنعت هوایی قرار داد.

حمل حیوانات با هواپیما

چه مدارکی مورد نیاز برای حمل موجودات است ؟

  • گواهی سلامت حیوان
  • مدارک مورد نیاز جهت حمل (از جمله فرم مربوطه با اطلاعات حیوان)
  • قفسه مخصوص حمل حیوان مربوطه و چک کردن شرایط
  • دریافت تایید کتبی از گیرنده حیوان زنده در مقصد
  • رزرو قبلی و چک کردن حیوان از پیش توسط شرکت حمل کننده (ایرلاین)
  • مجوز ورود و خروج حیوان
  • شناسنامه و گذرنامه حیوان
  • دریافت تایید قرنطینه دامپزشکی از فرودگاه مبدا

مدارک نام‌برده می‌‍بایست حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز، به دفتر قرنطینه دامپزشکی مستقر در فرودگاه هر کشور ارسال شود.

درج دیدگاه